2008-04-23

Tanti auguri a me



Dagen började med att jag vaknade och sjöng "tanti auguri a me" tyst för mig själv i huvudet. Det tycket jag passade fint. Jag tassade ut i köket och förberedde en fin födelsedagsfrukost. När jag stod där så ringde det i telefonen, det var Isabelle! Världens bästa och mest underbara lillasyster. Hon beordrade mig att genast öppna paketet som jag fått av min familj på posten. Innan det var gjort hade hon glatt rabblat upp innehållet, trots att jag sa åt henne att inte göra det! Haha. Vad ska man göra? Jag var lycklig ändå. Det var ett mysigt paket med en nessesär, fotbadsgrej, pedikyrset, pealinghandskar, trosor, Sofis Mode Nr 10/2008 och ett kaffefilter i plast! Nu slipper jag brygga på hushållspapper, äntligen! Tack så jättemycket.



Frukost med tända ljus! Yoghurt med jordgubbar, äppelbåtar, kokt ägg och chaite.



I skolan så gick jag och Valerie och tog en cappuccino på rasten. Hon hade en liten present till mig! En Lindtkula, schweizisk variant på påskäggsgodis och en fin nyckelkring (som hon tyckte kändes väldigt "Nicole". Stämmer det?). Jag blev mycket glad.



Lite senare på kvällen fick jag denna pre-present av konstnärliga Vendela..



Det var en dödskallegodis direktimporterad från Sverige! Wow. Vilken gåva. Jag blev både rörd ocg tillfredsställd av denna pre-present. Och ni ska veta att dessa inte går att köpa på IKEA, som tex. salta fiskar, snören, bilar m.m.. Detta är hårdvaluta i svenskkollonin.



Födelsedagsmiddag/picnic hemma hos mig! Hemmalagade hamburgare med massa goda tillbehör.



Bröd med olivolja förberett i ugn, vanliga hamburgare, hamburgare med fetaost, sallad, olika såser, grönsaker, ostar, vin...



Jag är inte den enda som är lycklig över Sofis Mode! Ella gillar.



Valerie!



Det första jag bakat i gasugn; chokladsnittar med kokos- och hasselnötskross (substitut till pärlsocker). Det var en upplevelse. Jag gjorde dubbel sats, och det var tur för den först omgången brändes underifrån av gasen. Skumt. Med dom här blev lyckade! Alla gick åt.

Det har varit en härlig födelsedag. Jag har haft det så mysigt och jag är verkligen så lycklig och tacksam över dom människor jag har lärt känna här nere. Det känns så skönt att ha vänner!
Och tack för alla telefonsamtal, mail, bloggkommentarer, facebookmess och msnmeddelanden.. Omtanken värmer hela vägen från er sida av internet/telefonluren till mig i Firenze!

God Natt och puss,
Nicole

3 kommentarer:

  1. GRATTIS igen-..dock är kl över 00.00 men vi låtsas inte om det. tack för en jätte mysig hamburger kväll hemma hos dig. på torsdag blir det buskis=)
    kram ella

    SvaraRadera
  2. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN NICOLE!!!!
    va kul o höra att du har det så bra i Florens, I sverige har våren kommit. Den har tagit hela Västerås med storm på tre dagar och vi kan inte låta bli att gå ner till hamnen och äta kulglass efter föreläsningarna och titta på när mälaren skvalpar;)

    massa kramar

    Sara

    SvaraRadera
  3. grattis nicole!
    de later som att du hade en harlig fodelsedag :). hasselnotskross later ju tusen ganger battre an parlsocker.nagot man borde borja med hemma ocksa kanske!
    massa pussar!

    SvaraRadera