2008-04-15

En regnig tisdag



Ibland när jag kikar ut på min balkong så sitter det ett par katter där och myser.
Jag tycker att dom är väldigt fina, men jag vill inte ha in dom i mitt rum. Så jag har lärt mig att stänga balkongdörren när jag inte är på rummet.

I skolan så har jag och min nyfunna vän Valerie fått byta gramatikgrupp. Vi orkade inte repetera mer (slöseri på tid, energi och faktiskt pengar som Valerie sa) så vi fick hoppa upp ett snäpp. Det känns bra, men vi ligger lite efter. Så ikväll har jag tänkt att jag ska plugga lite condizionale och trapassato prossimo, vad det nu kan tänkas vara. Det skulle vara så skönt att kunna den svenska grammatikens skrivna regler som en riktigt lingvist, det skulle bli lättare med den italienska då.

Annars så regnar det för det mesta, och idag verkade alla vara lite ledsna. Alla lärare var arga, pågrund av valets utgång. Mest av allt är alla oroade för Lega Nord och Umberto Bossi's framgångar. Partiet har tydliga främlingsfientliga åsikter. Lite som våra egna Sverigedemokrater? Brr.

3 kommentarer:

  1. Hej igen...

    det påminner om Rina`s katt i Brescia så fort vi kommer så ställer sig katten utanför balkongdörren och vill in, men det vill inte jag.
    Fick du min förra kommentar om Adam`s bilkörning, jag vet inte om jag gjorde något fel när jag sände iväg kommentaren.

    Visst är det bättre att du har internet hemma så slipper du gå till biblioteket när du får lust att skriva på bloggen.
    Nonna

    SvaraRadera
  2. Hej Nicole
    Du e produktiv med ditt bloggande, skönt att du har det bra... Gillade ditt modeinlägg, snygg dotter jag har....!
    Nu ska Isabelle gå å lägga sig. Tanti baci Babbo

    SvaraRadera
  3. Ett nytt försök..

    du fick tydligen inte kommentaren om bilkörningen.
    I söndag`s var Adam och jag ute på Ugglemossvägen och övningskörde,Adam klarade sig bra, med bara några få motorstopp, till slut fick han in klämmen hur koppling,gas och broms fungerar nu skall vi köra en gång i veckan så han hinner och få sitt körkort så fort som möjligt.
    Buona notte e bacioni
    dalla tua Nonna

    SvaraRadera