2008-04-12

Lavazza



Här om dagen slog jag på stort och köpte ett paket Lavazza. Det kändes otroligt lyxigt att välja Det, och inte något mer ekonomiskt alternativ. Jag gick glad och upprymd hem för att för första gången i mitt liv koka kaffe i en mockabryggare.

Vilken besvikelse. Den fungerade inte. Jag gjorde precis som man skulle, men det ville inte bli kaffe. Vattnet började koka, förångas men inte bubbla upp i det översta skicktet som kaffe. Det bara försvann. Situationen räddade jag snabbt med mitt positiva tänkande, haha. Man får inte vara dum, tänkte jag, och var innovativ.



Jag tog den lilla silen vi har i köket, klädde den med hushållspapper och bryggde kaffet á la Svedala. Åh, vad gott det blev. Bryggkaffe med italiensk touch.

1 kommentar:

  1. Hello, just passing through. I'm always interested in the things that other people have in their country. Thanks for the photos.

    SvaraRadera