2008-04-09

L'aspirapolvere?

Ikväll så kom hyresvärdarna (paret Massi och Luisa) förbi och pratade med taiwanesen (den andra som bor här) om något. Dom passade på att byta några ord med mig också. Det resulterade i att jag ska få nya lakan, och att jag nu vet att det inte finns någon damsugare i lägenheten. Bara en mopp.
Jag lyckades tjyvlyssna mig till (det var enkelt/oundvikligt, väggarna är lövtunna) att det Finns internet i lägetenheten! Samt att om man har en gäst, så kostar det 25 euro per natt för denna att sova över. Sjukt!

Mixade känslor. Men jag är nöjd.



Dörr i Idas gamla lägenhet. Ida har åkt hem till Göteborg nu, hon saknas!

3 kommentarer:

  1. Ciao Nicole,

    Sitter här i ett regningt Norsborg med Benicio som tjatar på mig att följa med honom till toa när han ska bajsa, kul! Han är förkyld och har varit hemma hela veckan.
    I måndags var Isabelle här för hon var också förkyld. Egentligen skulle hon varit hos mamma men eftersom Benicio var hemma så var de mest här.
    Jag gjorde pannkakor till dem till lunch, mamma försökte locka över Isabelle till sig med en god pastasås men det fungerade inte.

    Skrattade åt ditt inlägg den 1:a april. Kan känna igen mig när du beskrev hur duktiga alla i klassen är och hur hämmad man kan bli av det.

    Ti mando tanti baccioni ed a presto!
    Zia Pia

    SvaraRadera
  2. Nicole! Har hant en massa pa din blogg ju. Tanker en massa pa dig, verkligen massa. Kanns bra att ni styrde upp den dar ost-kvallen efter en dag innehallandes lite tvivel.Man ska faan vara den som ar bast pa att peppa sig sjalv nar det kanns konstigt. Jag peppar dig i tanken nar det kanns tungt med grammatiken, lunchalternativ, enkelriktade vagar och ja..andra grejjer. Tank pa det! Aven om jag arliksom ganska langt ifran! Karlek till dig!

    SvaraRadera
  3. Hej Nicole...

    vi läser hela tiden dina inlägg och vi ler och skrattar åt hur du får till det i dina berättelser.
    Byta lakan trodde jag att dom gjorde automatiskt, menade dom att du skulle använda samma lakan i 4 månader?

    Änteligen har jag fått medicin för min värk i benen,det visade sig att det var troligtvis biverkningar från min kolesterolmedicin och jag får nu cortison och känner mig som en ny människa.

    Har du bestämt om du åker till Brescia? Här har vi fått lite vinterväder, såg också att du inte har så bra väder.
    KRAMAR
    Nonno och Nonna

    SvaraRadera