2008-04-21

Regnrusk och fazzoletti

Jag är otroligt förkyld. Jag sitter nyvaken i sängen och har redan snytit mig tre gånger.
Känner verkligen inte för att ta mig ut i ösregnet för att gå till skolan, men jag ska. Om jag inte känner mig piggare i plugget så får jag väl gå hem och sova efter grammatiken

Imorgon fyller jag år. Yeah.

Igår fick jag tillskott. Ytterligare två taiwanesiska tjejer i lägenheten. Och det brukar hänga en malay här också. Vendela sa att det känns som att komma in i en helt ny värld när man kommer hem till mig. Det luktar så exotiskt.

Igårkväll ville jag inte gå in i badrummet, för en av de nykomna hade spytt där inne. När jag satt och åt middag, jag hörde, jag är vägg i vägg med badrummet. Usch. Det gillar vi inte.
Och just nu vill jag verkligen gå in i badrummet men det är ockuperat! Illa. Fem taiwaneser är mer än en Nicole. Betyder det här att jag kommer att var tvungen att införa något slags nummerlappssystem?



Förövrigt så har jag läst ut en bok; Berättelsen om Pi. Mycket bra, jag rekommenderar den starkt. Kanske skulle jag kunna skriva något om den, men det hinns inte, för jag måste till skolan och innan dess brotta mig in på toaletten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar