2008-05-14

Vado pazza per lo shopping



Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini!
Man kan fynda på affären med tantvarning Upim. Det gjorde Ella också när hon var här, en baddräkt ur samma kollektion.



Slokhatt. Precis vad som behövs för en som tycker om att sitta ute i solen och sluka böcker. Även denna från Upim och otroligt prisvärd jämfört med de andra jag hittat second hand och inne i centrum.



Igår var jag och Vendela på Florens södermalm och hittade Florens SoFo. Vi kan kalla det SoSa (söder om Santo Spirito).



Omklädningsrummet i en av second hand affärerna var ett lager, men dubbelt så mycket prylar som visades i själva butiken. I en gammal låda hittade jag den här väskan. En sån har jag velat ha enda sen jag såg Nils väska. Jag tycker dom påminner om varandra, eller vad säger ni som vet?



Klänning, samma second hand som väskan! Den behöver kanske fixas till lite, jag tänkte ta med den till Brescia så får vi se vad Nonna kan trolla fram utav den.



I second hand affären "Nonno Perdonami (se ti ho svoutato l'armadio)" hittade jag dom här skorna. Dom är av den fiorentiska märket Raspini, lyx, och jag fick dom för ynka 20 eurosar. Dom ska bara klackas om, och sen är dom redo för kommande stockholmsnätter (jag vågar inte använda dom i Florens, kullerstensgatorna bokstavligen äter upp skorna här).



Adam blir kommer bli avundsjuk om jag berättar vad det här gick på, så jag avslöjar det inte. Den ända jag kan avslöja att jag är mycket tillfredsställd

4 kommentarer:

  1. Nicole!!!!! vad kan jag säga mer än att
    det är underbart det du skriver. Att vi kan göra något åt klänningen är jag säker på, inte behöver jag titta på kläder på Lindex som jag gjorde idag, och var nära på att köpa en svartvit baraxlad sak till dig med allt du kan fynda på second hand i Firenze. Vi går och fixar skorna hos min calzolaio som ligger bredvid Gelateria Italia.

    Kramar
    Nonno och Nonna

    SvaraRadera
  2. Kostade säkert 55 evro lr nått... du har ju alltid sån j*vla tur med kläder och priser, eller det är iofs så för alla tjejer, allt är ju billigare för er arghh!!! Nä men det var fina grejer du hittade:)! Du får visa mig SoSa när jag kommer ner! För jag kommer ju ner på fredag :D:D Pöss

    SvaraRadera
  3. ahh shopping! harligt harligt. vilka fynd du har gjort!

    SvaraRadera
  4. Jag och har talat med min väska och vi är överens om att den är både lik och vacker. Man skulle kunna tänka sig en väskdejt kanske, min har känt sig lite ensam så här på vårkanten...

    //Nils

    SvaraRadera