2008-05-11

Summertime, and the living is easy.





Idag har jag haft en härlig lördag. Frukost med Vendela efter att vi sovit till klockan ett. I fredags hade hon och jag dammiddag, i protest mot Olofs herrmiddag, åt gott, drack gott, blev otroligt peppade och tog helt olikt oss en taxi till Central Park och dansade till klockan fyra på morgonen! Det var så roligt. Massa bra musik, massa massa MÄN! Helt sjukt. Vendela blev otroligt populär med sin ljusa hy och blondröda kaluffs, så det slutade med att vi fick fly från hennes groupies och hävda att vi var ett par. Medelhavsmän, herre gud.

Eftermiddagen tillbringade jag med promenad, parkhäng och middag med min nyfunna vän Carl. Vi såg massa fina saker, tillexempel en regnbåge i en fontän och pittoreska innergårdar i solnedgången. I parken så höll en liten pojke på att klättra över staketet till sjön/fontänen och nästintill plumsa i. Jag blev helt nojig och trodde att han skulle ramla i och drunkna, men sen kom jag på att Carl är life guard (ja, som i Baywatch, hehe) så läget var under kontroll.

Senare mötte jag Vendela på Santa Croce, vi gick till Santo Spirito och mötte upp Valerie. Vi satt på kyrktrappan tillsammans med vad som kändes som hälften av alla florentinare, lyssnade på en orkester, pratade, drack cappuccino a portare via och planerade morgondagens utflykt. Vi ska bada i varma källor utanför Siena och troligtvis ta en sväng förbi havet! Åh, jag längtar Jag ska gå upp tidigt imorgonbitti och göra matsäck. Jag är 100% för mysiga bilutflykter på söndagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar