2008-05-07

En eftermiddag i parken/rondellen





Utanför mitt hus finns det en stor rondell, men om man vill kan man se på den som en liten park. Det gör jag. Och kvarterets alla 75+. Det tycker jag är trevligt. Brukar sitta där när jag inte har något bättre för mig. Läsa en bok, plugga, lyssna på musik, vara. Just nu "Mig ägen ingen" av Åsa Linderborg.

Om ni undrar varför jag sitter framför datorn och bloggar mitt i natten på en tisdag, så beror det på att jag är den enda i bekantskapskretsen som har internet hemma. Det innebär att folk kommer hit för att maila viktiga mail, sköta sina deklarationer och - som just nu - delta i konferanser/debatt/utfrågning/kandidera till amerikanska collage's motsvarighet till kårledning via Skype. Vad gör man inte som god granne och medmänniska? Självklart delar man med sig av sitt wi-fi till en desperat Carl.


Hoppas han vinner. Go, Carl, go!

1 kommentar:

  1. Ciao, Babbo här...
    Va mysigt ni har det, men jag saknar att skypa me dig, så vi får se till att koppla upp oss vi en viss tid på dygnet som passar. Vad me Ond/Torsd kl 22 ?. Det ska bli kanon väder till helgen, längtar...

    Annas e allt som vanligt, Isabelle simmade idag och imorn e de solflickorna, sedan mysfredag. På söndag åker jag till UK och kommer tillbaka på Onsdag.

    Vi hörs snart.
    Tanti baci
    Pappa

    SvaraRadera