2008-03-28

C'è il sole!



àntligen sol! efter skolan hittade jag en liten marknad dàr det fanns ett vintagestànd. Jag blev lycklig, fòr det finns knappt nàgot billit och genuint i den hàr staden i shopingvàg. Jag kom òver denna fina vàska frèn 1953. Svart skin, krokodilmònster. Otroligt fin! Och sà fick jag prata lite italienska ocksà, men paret som hade stàndet. Mannen ble glad nàr jag avsòjade att jag hade ròtter i Brescia, sjàlv var han fràn Bergamo. Han tyckte om att màla och visade mig en liten akrylmàlning. En stadsbild òver Flirenze. Den kàndes lite Van Gogh, och han kallade sig sjàlv van Goghissimo. Dit vill jag tillbaka!



Sà hàr sàg det ut nàr jag satt och àt lunch pà balkongen. Hàrligt.



Bara jag.



Nu ska jag ut i solen och promenera òver till andra sidan floden och Palazzo Pitti. Den fina tràdgàrden àr òppen och idag àr det fri entre. Nicole passar pà. Ikvàll blir det avskedsmiddag fòr Angela, Jeanett och Sigrid. Lite trisst att dom àker, nu blir det jag, Saori och Hyun Jin kvar. Men vi àr glada àndà fòr nàsta vecka kommer det massa nya studenter!

Imorgon ska jag àka till Bologna med mitt svenska crew. Enligt rykterna sà finns det i Bologna ett stort H&M, italiens snyggaste killar och den godaste lasagnen. Ni fòrstàr att jag àr pepp!

Den hàr staden blir sà otroligt mycket vackrare nàr solen skiner. Nej, nu ska jag sluta med att sitta pà biblioteket och trycka. Trevlig helg!

Baci

2 kommentarer:

  1. Ciao Nicole.....

    Che bella borsa hai comperato.
    Spero che hai avuto una bella giornata a Bologna, qui fa freddo e non c`e il sole.
    Noi stiamo tutti bene.
    Bacioni dalla tua Nonna e Nonno

    SvaraRadera
  2. Hej Nicole...

    villken tjusig väska du fick tag i jag hade gärna varit där med dig.
    Hoppas ni hade det mysigt i Bologna, Nonno och jag har varit där ett flertal gånger och det har alltid varit toppen.
    Här börjar vi skönja lite av att våren är i antågande men ytterst lite.
    Kramar Nonna

    SvaraRadera