2008-03-25

Trosor från Kina och IKEA



När italien firar sin fars dag så firas det bla a med en marknad på Piazza Santa Croce, precis utanför min skola. Glad och full med adrenalin började jag gräva i ståndet med 1 eurostrosor (jag hittade precis på det ordet). Av erfarenhet från tågluffen vet jag att jag ska välja den generösa storleken XXL / XXXL bland trosorna. Det är nämligen så att dessa trosor är producerade i Kina och i Kina finns det knappt några rumpor, eller unga kvinnor med så kallad timglasfigur. Jag köpte iallafall fem par fin fina trosor, min favorit är ett par beiga hotpants som det står Jamaica på i 70-talsdiscobokstäver i orange, brunt och gult. Dom ska jag ha när jag dansar! Åh, jungle fever!



Samma dag åkte jag till IKEA med Ida, Vendela och Olof. Vi hade det så himla roligt. Vi kunde knappt slita oss från varuhuset. Det luktade Kungenskurva och alla pratde svenska. Vi spenderade en timme i köksavdelningen och drömde oss bort till toscanska lanthus med skafferier fyllda med hemlagad fikonmarmelad, smaksatta olivoljor, glasburkar fyllda med biscotti, landbröd med salt... Vi stannade hela eftermiddagen och kom hem halv åtta. Men det berodde mest på att vi missade gratisbussen och fick vänta i tvåtimmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar