2008-03-11

#3



Det här är Vendela och Olof, två utav mina nyfunna vänner och dom som jag varit mest med. Vendela är från en pendeltågsförort till Sthlm och Olof är en riktigt globetrotter född i Göteborgs Skärgård. Här sitter vi på att café längs floden och ja, har det väldigt roligt.



Här är Felix och Shigeru! Yeah! Felix är också från en pendeltågsförort till Sthlm och Shigeru är en fotbollsfantast från Japan. Bilden är från Fiorentina - Everton matchen, där det både snöade, regnade och haglade. Fiorentina van med 2 - 0 0ch Shigeru var helt klädd i supporterkläder, haha.



Publik. Florentinare.



På Piazza Salvemini finns det en kebaberia som gör Sjukt God Kebab. Här är kebakgubben och Felix strax innan stängning i fredags. Felix åkte hem på lördagen så det hade varit, som Mysan brukar säga, ett bye bye beer häng för honom. När han följde mig till bussen så passerade vi två unga tjejer som satt på trottoaren iklädda hotpants och tajta linnen. Framför dom stod två italienska män, och det kändes lite suspekt. Jag och Felix utbytte undrande några meningar som "Oj, titta..", "Det kanske är en bordell!", "Oj, en hemmafest" medans vi gick mot dom, och när vi gick förbi hörde vi "... if you say that to a girl in Sweden, you would...". Allora, dom var två svenska tjejer i urtvättade sommarpyjamaser från h&m med snobbentryck, som satt och rökte utanför sin port. Lite pinsamt att vi högljut hade misstänkt dom för prostituerade. Fast de var ganska fulla så de hörde inte oss. Jag tycker ändå att det är för godtroget att göra som dom gjorde, man får tänka på vad man gör. Hemma i Sverige så ska allt vara så tillåtet och lika mellan könen - det tycker jag är bra - men utanför landets gränser så känns det lite mer som utopi än verklighet. Som tjej måste man faktiskt ta vara på sig själv, och tänka till lite innan man agerar.



Promenad längs floden Arno. Där finns det råttor som folk brukar tro är bävrar. Mys.



Den här stora träporten/väggen på Via Il Prato brukar jag alltid undra över. Vad är det igenligen?



Den här bilen såg jag när jag promenerade omkring. Jag tror att det är den mest omtyckta bilen i Florens. Jag har aldrig sett någon lägga ner så mycket energi på en bil. Coolt.



Närbild från motorhuven (som till största delen var en världskarta); Ironman. Leandro tänkte jag då!



En musikaffär på Piazza San Marco, är det den du varit på Nonno? Dom hade nämligen jazz.

2 kommentarer:

  1. Hej Nicole...
    jag och Nonno har precis läst din senaste blogg, det verkar som om du har kommit in i det sociala livet och bättre blir det säkert från och med Söndag när du kommer närmare stan. Nonno gick ut för att ta en pipa sen skall han se på fotboll med Mauricio och Alberto så hans kommentarer kommer i morgon.
    Kramar Nonno och Nonna

    SvaraRadera
  2. Nicole!
    Verkar som att du redan kanner dig hemma i Florens. Det gor mig lycklig! Det ar sa roligt att du har hangt med Felix.haha! Vi har det verkligen varmt har pa andra sidan jorden. Puss!

    SvaraRadera