2008-03-07

#2



Det här fotot gillar jag. Man skymtar den mäktiga kupolen i Santa Maria del Fiore. Tegelhuset till vänster är Florens första universitet. Det används inte som universitet idag, tror jag, men det var den första skolan av det slaget i Florens på sin tid.



Här är den häftiga loppmarknaden som Nonno hittade och tänkte köpa jazzlpn vid, men tyvärr var det inte öppet när vi var där. Väldigt häftig atmosvär, med små bodar och gångar varvade med öppna ytor, bänkar och växter. Piazzan som det låg på var jättemysig, men en lekpark på ena sidan marknaden och en gamal ... en gamal jag vet inte vad. Fint var det iallafall.




Jag och Nonno utanför grillkiosken där vi käkade lunch sista dagen. Gud vad gott det var. Alla japaner där ville ha Panini con Trippa. Blää. En kompis från skolan, Felix, prövade en sådan, alltså en smörgås fylld med en stuvning baserad på komage och random inelvor, tyckte att första tuggan var god, men sen tog komagen över och det smakade mest unket järn. Jag är inte sugen på att testa!

4 kommentarer:

  1. Hej Nicole det är Claudia vad gör du det är iskalt och tråkit i skolan i juni ska vi åka till spanien igen puss å kram från Claudia

    SvaraRadera
  2. Nicole kan du svara snälla men har du och Adam msn???

    SvaraRadera
  3. Hej Claudia! Hur mår du? Jag mår bra. Jag har haft sovmorgon och nu ska jag träffa några komisar och gå på en marknad. Jag har msn! Den är rymdblommor@hotmail.com, Adams är adam_bianchi@hotmail.com. Vad roligt att ni ska åka tillbaka till Spanien i sommar! Och att hela familjen får följa med. Hoppas ni får det varmt och skönt och kan bada i havet. Hälsa alla från mig, puss och kram Nicole

    SvaraRadera
  4. Min hotmail är claudia99nunez@hotmail.com

    SvaraRadera