2008-03-27

Il Gatto



När jag vaknade imorse hoppade jag in i duschen. Sen kokade jag te och åt frukost på rummet. Ute på balkongen var det för kallt att vara, men utanför i ett träd satt det en väldigt fin katt.

Nu är jag på biblioteket och söker in till universitet i höst. Jag är inte helt hundra på vad jag ska söka, så det blir lite allt möjligt, lite varstanns. Hittills har jag lyckats söka Statsvetenskat och Internationella relationer på SU. Ska man våga sig på att söka i Uppsala, eller kankse Lund? Eller kanske söka en kurs på en folkhögskola? Så många möjligheter.

Denna vecka är det kulturvecka i Firenze. Det innebär att alla statliga museeum är gratis. Jag fick reda på det idag och känner att jag genast måste utnyttja det här. Jag måste lägga upp en plan för hur det här ska hanteras. Så mycket kultur!

Hoppas att alla mår bra där hemma, och att ni på andra sidan jordklotet lever och mår väl. Här är det mest mulet och inget väder alls. Jag kan avsöja att det hetaste stället just nu är barnhörnan på biblioteket Oblate, dit de florentinska ungdomarna söker sig för att ligga och hångla bland barnböcker och bean bags. Trevlig, för dom. Störande, för mig som måste sitta här och låtsas som om jag inte hör dom. Det är inte så viktigt att vara tyst på biblioteket här. Så mycket smackanden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar