2008-03-21

Buona Pasqua

Nu àr jag uppe i Brescia hos la famiglia. Igàr bytte jag Toscana fòr Lombardiet och hàr àr det lika mulet, men mycket fler mànniskor som jag kànner. Det var skònt att "komma hem" till Nonno och Nonna, och tràffa mamma och pappa, Isabelle och Adam. Det blev en mysig tàgresa upp, och det kàndes vàldigt tàgluff och samtidigt vàldigt Indien.
Ikvàll kommer min gudfar Fabio hit fràn Vicenza. Det ska bli kul att tràffa honom. Idag var vi vid Iseosjòn.
Puh, jag àr tròtt. Kommer inte lyckas prestera nàgot vidare roligt inlàgg kànner jag. Well, fòrtròsta, pà tisdag beger jag mig till biblioteket och wi-fi. Dà blir det rapportering med skrivarglàdje.

Puss à er alla och Glad Pàsk!

2 kommentarer:

  1. Nicolenicole! Jo, det kanns typ som om vi ar pa the road again! Idag ska vi tokturista i Hong Kong och jag har pa mig det absolut varsta som fanns allra langst ner i vaskan for allting ar inlamnat pa tvatt! Jag saknar dig. Vilka fina bilder du har lagt upp forrsten!Vi hanger forovrigt med tva italienare, en av dem ar fran Florens. Men de ar oskona och jagar bara brudar. Hahah, jag ar inte forvanad! Karlek till dig!

    SvaraRadera
  2. Glad påsk till dig raring! Jag älskar att du gör ditt bästa för att markera de svenska bokstäverna. Här är det tjockt snötäcke och minusgrader, och jag har varit ute på nils landställe i några dagar. I kväll tyckte klara så synd om mig att hon bjöd in mig på påskmiddag i casa lundholm. ska bli spännande!

    SvaraRadera