2008-03-04

Buss nummer 17

Idag har Nonno och Nonna åkt tillbaka till Sverige och jag är själv i Firenze. Det känns bra. Jag är förväntansfull och känner att de kommande fyra månaderna har potential.

Jag jobbar stenhårt på mitt sociala nätvärk. Det sträcker sig nu till Claudia, en tjek från Wien som bor hos samma familj som jag. Felix, en stockhomare som är här i två veckor men som inte vill åka hem. Han känner Daniel, Ellens kompis Malins pojkvän. Världen är liten. Det är Ida och Vendela, två stockholmare från andra språksolor, och sen lite random männiksor på skolan som man hänger med på rasterna. Men mest har jag varit med Nonno och Nonna. Fast från och med ikväll blir det andra bullar, jag ska in till stan och se på fotboll med folket från skolan! Därför avslutar jag nu, och ni får hålla tummarna att jag lämnar en rapport över vad jag hittade på med Nonno och Nonna sen. Och kanske lite bilder, om jag hittar ett snabbare internet!

A presto!

3 kommentarer:

  1. Ahh vad avundsjuk jag blir pa ditt kommande sydeuropeiska liv (hur de nu stavas). Du kommer sakert fa det helt underbart honey! Ja jag vet vem Felix ar, han ar kompis med Marc och Rod du vet. Han ar ganska snall tycker jag, men Malin gillar honom inte sa mycket.Hahaha. Han ar lite flirtig av sig ;)
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Ciao figlia mia, ser redan fram mot att ses i påsk. Tanti baci Babbo

    SvaraRadera
  3. Hej gumman efter en lektion med pappa för att jag skulle fatta hur man sänder en kommentar tog det lite tid, men nu hoppar jag att det kommer att fungera.
    Det känns bra att du har kommit in i rutinerna så snabbt jag och Nonno tycker att vi hade en toppen tid i Firenze med dig, nu längtar vi till den 20 mars då vi ses i Brescia. Resan var jobbig med förseningar vi kom hem kl 0300, nu skiner solen men det är 1 minusgrad så njut av Italien.

    KRAMAR från Nonno och Nonna

    SvaraRadera