2008-06-10

Granita alla Menta

Idag har solen skinit utan paus, och inte en droppe regn har hittills fallit över Florens. Det är jag väldigt tacksam och glad för, det är något med regn som gör mig lite kinking.

Jag och Vendela åt lunch på St Ambrogiomarknaden; pasta med vitlök, chili och pancetta, kall pasta/capresesallad, fyllda runda zucchini och sist (och minst) creme brulee! Gott. Sen gick vi på stan, länge, drack cappuccino på Corona och såg en kort kille med öppet pojkansikte, provade långklänningar, skor, drack granita och fotograferade hemliga trädgårdar gömda baka grindar och vaktade av vakter. En massa trevliga saker, och allt under solen. Jag är glad!

Nu ska jag svida om och bege mig till St Croce och möte Vendela vid Dantestatyn. Vi ska se på Sverige - Grekland med Olof. Jag blir sur om vi inte vinner! Vinn! Forza Svezia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar