2008-06-25

Festa di San Giovanni



Gårdagens fyverkerier.



Det var fint. Och äntligen fick jag använding för min fire works inställning på kameran.



Det höll igång 20 minuter en halvtimme, och när fyverkerierna slocknat så låg det ett tjockt moln av rök över Piazzale Michelangelo därifrån de skjutits. Med den mörka skogen och siluetten av det gamla tornet (del av den gamla stadsmuren) såg det ut som ett historiskt slagfällt.



Gatorna var fulla av folk, helt otroligt.



Sen slank vi in på en bar ett tag. Där fanns det bara amerikaner som spelade "beer pong", dansade sliskigt till alltför långsam r'n'b, ex. Where is the love? med Blackeyedpeas. Dom sjöng karaoke till gamla nittiotalsdänger som "What is love? Baby don't hurt me, don't hurt me no more". Jag och en kille från skolan, Sebastién, som pluggat antropologi i tre år, satt och funderade på om vi skulle göra en antropologisk studie över de amerikansk studenternas klubbvanor, och kom fram till att det skulle säkert vara väldigt underhållande. Men tillslut var det inte så roligt längre, utan mest lite äckligt och luktade gamal öl, så när dj:n började spela "I Want To Make Love In This Club", gick vi därifrån och jag cyklade hem.

1 kommentar:

  1. Snacka om att jag är avundsjuk! Firenze är så oerhört vackert; det gör ont att tänka på hur länge sedan det var jag sist var där.. Festa di San Giovanni tilldrar sig på min födelsedag; det är mig de firar egentligen. Eller inte. :)

    SvaraRadera