2008-07-07

Le Marze



En liten uppdatering.

Förra helgen åkte jag till Grosseto. Det är en liten stad i södra Toscana. Mellen Grosseto och Castiglione della Pescaia ligger det en camping, Le Marze, där jobbar Felix, Katta, Karro, Elin, Lorenzo, Fabio, Anna... Vi håller till på stranden. Folk jobbar i strandbaren, som badvakter, som strandsecurity på kvällen.



Jag bor i ett tält som jag får hyra billigt utav en tysk kille som heter Guido. Jag bor täldduk i tältduk med honom och 150 tyska barn på sommarläger. Mina sovmorgnar blir aldrig särskillt långa som ni förstår. Guido gillar mig. Dom andra tycker att jag ska utnyttja hans stackars tyska hjärta och få honom att ge mig/oss cyklar, bil, grill och bra boende, men jag säger nej. Det är inte särskillt snällt, och jag tänker inte bli gängets golddigger. Jag nöjer mig med min stora rabatt på boende och min cykel. Det känns bra.

1 augusti börjar jag att jobba på strandbaren.




På lördag kommer mamma, pappa och Isabelle. På söndag åker vi till Elba en vecka. Åh, jag längtar.

25 augusti ska jag till Rom i två dagar. Jag försöker hitta ett brabilligt boende i den underbara staden. Jag ser fram emot det. Jag ska vara där själv, promenera, äta gott, upptäcka, gå på museeum och på en och annan shoppinggata.



Jag är väldigt glad. På en vecka så har hela min sommar gått från frågetecken till utroppstecken. Allt har löst sig på bästa tänkbara sätt och det känns som att jag glider framåt med ett stort leende på läpparna.

3 kommentarer:

  1. Hejjjjjjjjjjj Nicole
    underbart allt du berättar, min tanke var när du sa att du skulle stanna till i Rom 2 dagar innan du tar flyget hem den 27 augusti att Nonno och jag skulle stråla samman med dig i Rom, tanken var ju god, men vi klarar inte av värmen så vi får njuta av dig de få dagar du är hemma innan resan går tillbaka till ditt äventyr i Italien.

    Pappa sa att ni skall göra några dagar i Brescia innan ni reser hem.

    Bacioni dalla tua Nonna

    SvaraRadera
  2. nicole! jobbar du på den där strandbaren nu? jag kanske ska till italien om två veckor!

    SvaraRadera
  3. Nihooooleeee! Mi manchi! Uppdatera sà fàr jag veta vad du pysslar med! Tantissimi baci

    SvaraRadera